неделя, 15 юли 2012 г.

Lemon soup with chicken


                   Както повечето от вас вече знаят, аз съм голям ценител на супите и на ЛИМОНИТЕ. Въпреки нечовешката жега във вчерашния съботен ден ме обвзе огромно желание да сготвя нещо, не защото съм гладна или нещо такова, а просто исках да се позавъртя около печката :) Това лято не знам заради жегата ли или заради това, че си смених работата (ДА! много съм доволна най-после :))), но като всяко нещо, което правя със желание и това отнема много от времето и мислите ми), но желанието ми да готвя се изпари някъде . . . като изключим някакви салати за набързо и няколко торти (предимно чийзкейкове) за рожденници, нищо :( Не че тази супа е нещо кой знае какво, но все пак е някакво пробуждане от летния ми сън и затова побързах да я споделя, та дано любовта ми към готвенето се върне отново в печката, а не само в четенето на кулинарните списания :)



Необходимите продукти:

  • 3 бр. пилешки крилца
  • 2 с.л. универсална зеленчукова подправка
  • 1 с.л. куркума
  • 1 к.ч. ориз
  • сокът на 1 лимон
  • 3 яйца
  • сол
  • черен пипер


                   Крилцата се почистват добре и се слагат в тенджерка с вода на котлона, прибавят се зеленчуковата подправка, солата и куркумата и се оставят докато се сварят. Когато крилцата са готови, се изваждат и се обезкостяват, като в това време се слага оризът в бульона. Месото от крилцата се връща в тенджерата и когато оризът се свари (лично аз го предпочитам по-твърд, да не се е размекнал прекалено много, защото така или иначе и докато изстива супата ще продължи да поема от течността), се сваля от котлона. В отделна купичка се разбиват яйцата добре и към тях се прибавя сокът от лимон. Към яйчено-лимоновата смес внимателно се изстипва 1 черпак от почти готовата супа и с после се застойва при непрекъснато бъркане. Накрая добавяме прясно смления черен пипер.



                Супата поднасяме с резен лимон (за тези, които като мен ОБОЖАВАТ лимоните) или с начупени сухари :) Студена е също толкова хубава и още по-освежаваща :))))


                 Свежа и, надяваме се, по-прохладна седмица :*

Няма коментари:

Публикуване на коментар